Buitenreclame in grote steden, hoe val je op?

Buitenreclame in grote steden, hoe val je op?

Als je kiest voor buitenreclame, dan wil je natuurlijk ook een zo groot mogelijk bereik hebben. Het lijkt dan ook vanzelfsprekend om jouw reclame-uitingen in de grootste steden van Nederland te plaatsen. Helaas betekent dit ook dat je tegen heel wat concurrentie op moet boksen. Je bent immers niet de enige die hier hoopt op te vallen. Daarom zijn er wel wat zaken om rekening mee te houden als je dit overweegt. In dit artikel zetten we de belangrijkste aandachtspunten op een rij. 

Schakel een deskundig bedrijf in 

Om op te vallen in een grote stad is het belangrijk dat je met een goed concept komt en dat deze ook op de juiste manier wordt uitgewerkt. Daarom is het belangrijk om een deskundig bedrijf in te schakelen, zoals bijvoorbeeld Imagebuilding. Er is dan een heel team betrokken bij het creëren van jouw buitenreclame. Denk hierbij aan grafisch ontwerpers, maar ook aan mensen die samen met jou de beste locatie bespreken en waar nodig zelfs de vergunning voor je aanvragen. Op die manier weet je zeker dat de reclame klopt, op de juiste manier wordt geplaatst en dat je hier ook daadwerkelijk het maximale uit zal halen. 

Wees op meerdere plekken zichtbaar 

Het is in de meeste gevallen niet mogelijk om de doelgroep direct te activeren door één keer zichtbaar te zijn op een plek in de grote stad. Nee, herhaling is van essentieel belang om het brein te activeren en de naamsbekendheid te vergroten. Daarom is het van plan om op meerdere plekken in de stad zichtbaar te zijn. De kracht van herhaling zal dan al snel duidelijk worden. Als de boodschap de eerste keer niet overkwam bij de voorbijganger, dan zal dit de volgende keer hoogstwaarschijnlijk wel zo zijn. Zo verhoog je eenvoudig je bereik.  

Kort maar krachtig 

Bedenk goed waar je de reclame laat plaatsen. Het is dan ook belangrijk om hier ook de boodschap op aan te passen. Als mensen niet lang de tijd hebben om de tekst te lezen of de afbeelding in zich op te nemen, dan is het belangrijk om deze zo kort mogelijk te houden. Een korte tekst van enkele woorden zorgt ervoor dat elke voorbijganger in staat is om deze te lezen. Zorg tevens voor een prikkelend visueel beeld. Denk bijvoorbeeld aan een kleurrijke afbeelding. Zo trek je direct de aandacht. 

Laat je creativiteit de vrije loop 

In de grote steden is het een grote warboel van reclame-uitingen. Op vrijwel elke hoek kun je wel reclame vinden. Om op te vallen zul je dus van zeer goede huize moeten komen. Laat daarom je creativiteit de vrije loop en werk eventueel samen met een grafisch ontwerper om echt met een uniek ontwerp te komen.